- Ciągły rozwój zawodowy:
Wskazówka: Angażowanie się w ciągły rozwój zawodowy, aby być na bieżąco z najnowszymi metodykami nauczania, badaniami i trendami w dziedzinie kształcenia oraz w zakresie najnowszej wiedzy z wykładanej dyscypliny.
- Podejście skoncentrowane na studencie:
Wskazówka: Priorytetowe traktowanie potrzeb i celów studenta, motywowanie, dostosowywanie tempa zajęć do grupy studenckiej dążąc do osiągania zakładanych celów i efektów uczenia dla danego przedmiotu oraz wzmacnianie integracyjnego środowiska grupy studenckiej.
- Jasne cele nauczania:
Wskazówka: Ustalanie jasnych, mierzalnych i osiągalnych celów nauczania zapewniających osiąganie zakładanych efektów uczenia się. Łączenie przekazywanych treści i efektów uczenia z potrzebami zawodowymi studentów.
- Angażujące techniki nauczania:
Wskazówka: Stosowanie różnorodnych interaktywnych technik nauczania, takich jak odgrywanie ról, debaty, studia przypadków, celem zaktywizowania studentów i poprawy ich kompetencji w danej dyscyplinie.
- Efektywne umiejętności komunikacyjne:
Wskazówka: Rozwijanie silnych umiejętności komunikacyjnych w grupie studentów, stanowiących podstawę dla ich przyszłego funkcjonowania w zespole pracowników oraz w społeczeństwie.
- Obiektywne metody oceny:
Wskazówka: Tworzenie sprawiedliwych i zróżnicowanych metod oceny kompetencji studentów (m.in. projekty, prezentacje, zadania praktyczne), celem oceny stopień opanowania efektów uczenia się i zachęcenia studentów do wykorzystywania zdobytej wiedzy i umiejętności w pracy zawodowej i w życiu codziennym.
- Praktyki włączające kulturowo:
Wskazówka: Promowanie wrażliwości kulturowej i inkluzywności w grupie studenckiej, celem zwiększenia zaangażowania studentów w programy wymiany międzynarodowej oraz pracy w grupach ze studentami z innych krajów.
- Integracja z nowymi technologiami:
Wskazówka: Wykorzystywanie nowoczesnych technologii i rozwiązań IT w procesie dydaktycznym, celem zwiększenia efektywności przekazywanych treści i atrakcyjności prowadzonych zajęć dydaktycznych, np. wykorzystywanie zasobów internetowych, aplikacji, platform dydaktycznych (np. do nauki języków obcych).
- Badania i innowacje:
Wskazówka: Zaangażowanie w badania edukacyjne, bieżące śledzenie najnowszych trendów w dydaktyce oraz odkrywanie innowacyjnych podejść mają na celu ciągłe zwiększanie efektywności nauczania. Należy również pamiętać o podejmowaniu prób pozyskania projektów badawczych w danej dziedzinie.
- Refleksyjne nauczanie:
Wskazówka: Regularnie angażowanie się w autorefleksję i pozyskiwanie informacji zwrotnych od kolegów akademików i studentów, celem identyfikacji obszarów prowadzonego procesu dydaktycznego, wymagających poprawy - dążenie do doskonałości w nauczaniu.