Witamy w procesie rekrutacji na kursy
Cieszymy się, że wybrał/a Pani/Pan Akademię Nauk Stosowanych w Bielsku-Białej. Dołożymy wszelkich starań aby nie zawieść pokładanego w Nas zaufania.
Jesteśmy przekonani, że wybór Naszej Uczelni spełni Pani/Pana oczekiwania.
Aby zapisać się proszę wybrać odpowiedni kurs, a następnie przejść do formularza rejestracyjnego za pomocą czerwonego przycisku „Zapisz się”
Celem kursu jest przekazanie uczestnikom praktycznej wiedzy z zakresu prawa pracy oraz jej zastosowania w codziennej pracy z systemem Comarch ERP Optima (moduł Kadry i Płace). Uczestnicy poznają zarówno przepisy prawa pracy (m.in. dotyczące zatrudniania pracowników, czasu pracy, urlopów, wynagrodzeń), jak i sposób ich poprawnego wprowadzania oraz obsługi w systemie ERP. Szkolenie skupia się na praktycznych aspektach – uczestnicy będą pracować na przykładach, ćwiczeniach i kazusach w systemie Comarch Optima.
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom praktycznej wiedzy z zakresu obsługi systemu Comarch ERP Optima.
- Wprowadzenie do systemu COMARCH ERP OPTIMA (4 godziny lekcyjne)
– Omówienie trybu zakładania firmy
– Tworzenie i modyfikowanie planu kont
– Tworzenie kartotek kontrahentów
– Wprowadzanie bilansu otwarcia - Praca w systemie na bazie dokumentów źródłowych (12 godzin lekcyjnych)
– Sporządzanie i ewidencja dokumentów prostych (m.in. PK, PZ, WZ, RW, PW)
– Sporządzanie i ewidencja raportów kasowych i bankowych
– Ewidencja faktur zakupu i sprzedaży - Tworzenie raportów księgowych (4 godziny lekcyjne)
– Rozliczanie rozrachunków
– Sporządzanie raportów miesięcznych – wydruk z księgi głównej, zestawienie obrotów i sald
– Sporządzanie rachunku zysków i strat oraz bilansu w systemie - Rozliczenie podatku VAT (4 godziny lekcyjne)
– Definiowanie rejestrów zakupu i sprzedaży
– Sporządzanie rejestrów VAT
– JPK VAT
Uczestnik kursu po ukończeniu szkolenia potrafi:
- Pracować w systemie na bazie dokumentów źródłowych
- Tworzyć kartoteki kontrahentów
- Tworzyć raporty księgowe
- Sporządzać i ewidencjonować dokumenty proste
- Rozliczać podatek VAT
Szkolenie skierowane do:
- Pracowników działów HR, kadr i płac
- Księgowych i specjalistów ds. kadr i płac
- Osób rozpoczynających pracę z Comarch ERP Optima
- Przedsiębiorców zatrudniających pracowników
- Pracowników biur rachunkowych
- Osób odpowiedzialnych za ewidencję kadrową i rozliczenia wynagrodzeń
Stacjonarna
- Ilość dni: Harmonogram dostosowany do kursantów
- Ilość godzin: 20h
Cena zależna od liczby uczestników.
Zajęcia prowadzą:
- Specjaliści z zakresu obsługi Programu COMARCH ERP OPTIMA
- Wykładowcy Akademii Nauk Stosowanych w Bielsku-Białej
Kurs wprowadza uczestników w podstawy zarządzania projektami – dziedziny kluczowej dla skutecznej realizacji przedsięwzięć w biznesie, administracji i sektorze publicznym. Uczestnicy poznają metody planowania, organizowania, realizowania i monitorowania projektów z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi. Kurs realizowany jest w formie warsztatów oraz pracy z narzędziami cyfrowymi wspomagającymi zarządzanie projektami.
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu zarządzania projektami, a także rozwijanie umiejętności niezbędnych do skutecznego prowadzenia projektów w różnych sektorach. Uczestnicy nauczą się, jak definiować cele projektu, zarządzać budżetem i zespołem projektowym, identyfikować ryzyka oraz monitorować postęp prac. Zdobędą też doświadczenie w pracy z narzędziami do zarządzania projektami.
Uczestnik kursu po ukończeniu szkolenia:
- Rozumie podstawowe pojęcia i metody zarządzania projektami
- Potrafi zaplanować i zorganizować projekt od etapu inicjacji po jego zakończenie
- Umie analizować ryzyko i wdrażać działania zapobiegawcze
- Zna zasady pracy zespołowej i skutecznej komunikacji w projekcie
- Posiada praktyczne umiejętności korzystania z cyfrowych narzędzi do zarządzania projektami
Szkolenie jest skierowane do osób, które chcą zdobyć praktyczne i uniwersalne kompetencje w zakresie zarządzania projektami, m.in.:
- Osób rozpoczynających karierę w zarządzaniu projektami
- Pracowników firm, instytucji publicznych i organizacji pozarządowych
- Kadry zarządzającej i liderów zespołów projektowych
- Studentów i absolwentów kierunków związanych z zarządzaniem, ekonomią, IT
- Przedsiębiorców i freelancerów realizujących własne projekty
Zdalna (on-line)
- Ilość dni: Harmonogram dostosowany do kursantów
- Ilość godzin: 20h
Cena zależna od liczby uczestników.
Zajęcia prowadzą:
- Certyfikowani kierownicy projektów
- Konsultanci biznesowi z doświadczeniem projektowym
- Praktycy zarządzania projektami w sektorze publicznym i prywatnym
- Trenerzy z doświadczeniem we wdrażaniu narzędzi i metodyk projektowych
Kurs wprowadza uczestników w świat technologii trójwymiarowych – od podstaw projektowania 3D po praktyczne zastosowanie skanowania 3D. Szkolenie łączy teorię z intensywną praktyką w nowoczesnych pracowniach ANSBB, wyposażonych w skanery 3D, drukarki 3D oraz profesjonalne oprogramowanie CAD. Uczestnicy nauczą się projektować obiekty 3D, skanować rzeczywiste przedmioty oraz przygotowywać modele do dalszej obróbki lub wydruku.
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z podstawami modelowania przestrzennego oraz technologiami skanowania 3D. Kurs kładzie nacisk na rozwój umiejętności praktycznych – od tworzenia pierwszych modeli 3D, przez obsługę skanera 3D, po eksport gotowych plików do druku lub animacji. Uczestnicy poznają też zasady przygotowania i edycji modeli oraz podstawy pracy w programach CAD (np. Fusion 360, Meshmixer, Blender).
Uczestnik kursu po ukończeniu szkolenia:
- Rozumie podstawowe pojęcia związane z projektowaniem i skanowaniem 3D
- Potrafi wykonać prosty projekt 3D przy użyciu wybranego oprogramowania
- Umie posługiwać się skanerem 3D oraz przetwarzać dane ze skanów
- Zna zasady przygotowania modeli do druku 3D lub dalszej obróbki cyfrowej
- Posiada doświadczenie w pracy z nowoczesnym sprzętem i oprogramowaniem CAD
Szkolenie skierowane jest do osób początkujących, które chcą zdobyć praktyczne umiejętności z zakresu projektowania i skanowania 3D, m.in.:
- Uczniów, studentów i pasjonatów nowych technologii
- Pracowników instytucji edukacyjnych, firm produkcyjnych, kreatywnych i inżynieryjnych
- Nauczycieli i trenerów chcących wdrożyć nowoczesne technologie w pracy dydaktycznej
- Osób planujących rozwój w branży projektowej, inżynieryjnej lub graficznej
- Hobbystów modelowania 3D i druku 3D
Stacjonarna (w pracowniach komputerowych i technologicznych)
- Ilość dni: Harmonogram dostosowany do kursantów
- Ilość godzin: 20h
Cena zależna od liczby uczestników.
Zajęcia prowadzą:
- Specjaliści CAD i druku 3D
- Praktycy technologii skanowania i modelowania 3D
- Inżynierowie i technolodzy z doświadczeniem w przemyśle i edukacji
- Trenerzy nowoczesnych technologii projektowych
Celem kursu jest przekazanie uczestnikom praktycznej wiedzy z zakresu prawa pracy, umożliwiającej właściwe stosowanie przepisów w relacjach pracodawca–pracownik. Uczestnicy poznają kluczowe zasady dotyczące zawierania i rozwiązywania umów o pracę, czasu pracy, urlopów, obowiązków pracodawcy i pracownika oraz zmian wynikających z aktualnych nowelizacji Kodeksu pracy. Kurs kładzie nacisk na praktyczne aspekty stosowania prawa pracy, ilustrowane przykładami i kazusami.
Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom praktycznej i aktualnej wiedzy z zakresu prawa pracy, niezbędnej do prawidłowego stosowania przepisów w codziennej pracy zawodowej. Szkolenie umożliwia uczestnikom zrozumienie podstawowych zasad i mechanizmów prawa pracy, w tym zasad nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy, ewidencjonowania czasu pracy, udzielania urlopów oraz realizacji obowiązków pracodawcy wobec pracowników.
Uczestnik otrzymuje kompetencje z zakresu:
- Znajomość podstawowych przepisów Kodeksu pracy i ich zastosowania.
- Umiejętność rozróżnienia form zatrudnienia (umowa o pracę vs. umowy cywilnoprawne).
- Wiedza na temat zasad zawierania, zmieniania i rozwiązywania umów o pracę.
- Znajomość przepisów dotyczących czasu pracy, wynagrodzeń i urlopów.
- Znajomość obowiązków pracodawcy i praw pracownika, w tym w zakresie BHP.
Szkolenie jest skierowane do osób, które chcą zdobyć wiedzę z zakresu prawa pracy:
- Pracownicy działów HR i kadr
- Przedsiębiorcy i pracodawcy
- Menedżerowie i kierownicy zespołów
- Osoby planujące zatrudnienie pracowników
- Pracownicy administracji publicznej
Zdalna (on-line)
- ilość dni: 1-2 dni.
- ilość godzin: 10h
Cena zależna od ilości osób.
Zajęcia prowadzą:
- Sędziowie Sądów Pracy
- Specjaliści z zakresu prawa pracy
- Doświadczona kadra akademicka
Kurs przybliża podstawy dwóch kluczowych dziedzin związanych z przestępczością: kryminalistyki – nauki o wykrywaniu i zabezpieczaniu śladów przestępstw – oraz kryminologii – nauki o przyczynach, skutkach i zapobieganiu przestępczości. Uczestnicy poznają zarówno teoretyczne podstawy, jak i praktyczne aspekty pracy specjalistów z tych dziedzin. Kurs realizowany jest w nowoczesnych pracowniach i laboratoriach ANSBB, takich jak laboratorium kryminalistyczne, pracownia VR – wirtualne miejsce zbrodni.
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z podstawowymi zagadnieniami kryminalistyki i kryminologii poprzez połączenie wiedzy teoretycznej z praktycznymi symulacjami w wirtualnej rzeczywistości (VR). Uczestnicy poznają podstawowe metody zabezpieczania śladów, analizowania miejsc zdarzenia oraz wybrane teorie kryminologiczne. Dzięki wykorzystaniu gogli VR, zdobędą umiejętność oceny i interpretacji sytuacji kryminalnych w realistycznym środowisku symulacyjnym.
Uczestnik kursu po ukończeniu szkolenia:
- Rozumie podstawowe pojęcia i zasady kryminalistyki i kryminologii
- Potrafi zidentyfikować i zabezpieczyć ślady przestępstwa
- Zna podstawowe techniki analizy miejsca zdarzenia
- Rozpoznaje czynniki wpływające na przestępczość i potrafi je interpretować
- Zyskał doświadczenie w realistycznych symulacjach VR związanych z pracą technika kryminalistyki
Szkolenie jest skierowane do osób, które chcą zdobyć wiedzę z zakresu kryminalistyki i kryminologii oraz doświadczyć praktycznych aspektów pracy śledczej w realistycznym środowisku VR, m.in.:
- Hobbystyczni pasjonaci tematyki kryminalistycznej
- Studenci i uczniowie, osoby zainteresowane tematyką
- Pracownicy i kandydaci do służb mundurowych (m.in. Policja, Wojsko, Straż Graniczna, Służba Więzienna, Straż Miejska)
- Pracownicy administracji i instytucji publicznych
- Nauczyciele, trenerzy
Stacjonarna
- ilość dni: Harmonogram dostosowany do kursantów.
- ilość godzin: 20h
Cena zależna od ilości osób.
Zajęcia prowadzą:
- Eksperci z zakresu śladów (daktyloskopia, traseologia, balistyka)
- Pracownicy laboratoriów kryminalistycznych
- Technicy kryminalistyki
- Biegli sądowi
Podstawowy kurs pierwszej pomocy przedmedycznej to praktyczne szkolenie przygotowujące uczestników kursu do udzielania skutecznej pomocy w nagłych sytuacjach zagrożenia życia i zdrowia. Kurs skupia się na nauce podstawowych czynności ratujących życie, takich jak ocena stanu poszkodowanego, resuscytacja krążeniowo-oddechowa (RKO), użycie automatycznego defibrylatora (AED), tamowanie krwotoków oraz postępowanie w przypadku urazów i nagłych zachorowań.
Program kursu obejmuje m.in. następującą tematykę:
- ocena stanu poszkodowanego (ABC, sprawdzenie przytomności i oddechu),
- resuscytacja krążeniowo-oddechowa dorosłych i dzieci,
- użycie AED (automatycznego defibrylatora zewnętrznego),
- postępowanie przy zadławieniach, krwotokach, złamaniach, oparzeniach,
- podstawy pierwszej pomocy w przypadku zawału, udaru czy epilepsji.
Po ukończeniu kursu uczestnicy otrzymują imienne zaświadczenie potwierdzające nabycie umiejętności z zakresu pierwszej pomocy wydane przez Akademię Nauk Stosowanych w Bielsku-Białej, podpisane przez Rektora ANSBB oraz przez instruktora z zakresu ratownictwa medycznego.
Kurs przeznaczony jest dla osób bez wykształcenia medycznego – pracowników firm, nauczycieli, rodziców, opiekunów, uczniów oraz wszystkich, którzy chcą zdobyć praktyczne umiejętności.
Warsztaty stacjonarnie, które mają charakter interaktywny i opierają się na ćwiczeniach praktycznych z wykorzystaniem fantomów i sprzętu ratowniczego.
- ilość dni: 1-2 dni.
- ilość godzin: 8h
Cena zależna od ilości osób.
Warsztaty prowadzą doświadczeni instruktorzy z zakresu ratownictwa medycznego.
Szkolenie kończy się Certyfikatem Akademii Nauk Stosowanych w Bielsku-Białej oraz Kancelarii Transportowej KOBEN.
Szkolenie prowadzone z udziałem specjalistów praktyków: prawników prawa transportowego, inspektorów transportu drogowego, oraz innych. - Eksperci
Tematyka szkolenia wynika z przepisów UE i ich kolejnych nowelizacji a także kontynuacji ich wdrożenia w roku 2025. Szkolenie dotyczy zmian, jakie niesie ze sobą „Pakiet Mobilności” w zakresie wielu różnych obszarów organizacji transportu, z uwzględnieniem konkretnych regulacji oraz ich skutków zarówno dla przedsiębiorców z branży TSL, jak i kierowców, a także całej branży transportowej na rynku unijnym.
Pakiet Mobilności to zagadnienia dotyczące:
- czasu jazdy kierowców,
- odpoczynku kierowców i zjeżdżania do bazy,
- zmiany warunków płacy kierowców,
- sposobu delegowania kierowców,
- sprawiedliwej konkurencji w zakresie dostępu do rynku przewoźników i spedytorów oraz innych podmiotów branży TSL z państw Unii Europejskiej świadczących tego rodzaju usługi,
- tachografów,
„Pakiet Mobilności” został ogłoszony przez Parlament Europejski w 2020 roku w lipcu, a zaczął obowiązywać 20 sierpnia 2020 roku. Natomiast dalsze nowelizacje od roku 2022 do chwili obecnej wprowadzają szereg zmian, których wdrożenie dotyczy także roku 2025. Z tym związana jest tematyka niniejszego szkolenia. Szkolenie ma na celu identyfikację najważniejszych przepisów Pakietu Mobilności z punktu widzenia prawnych i finansowych konsekwencji ich zastosowania, a także tego co wiąże się z obowiązkami dla firm oraz kadry zarządającej z branży transportowej, kierowców. Szkolenie jest skierowane do specjalistów i praktyków z branży transportowej, jak również innych podmiotów i osób zainteresowanych tematyką Pakietu Mobilności.
Za nieprzestrzeganie przepisów i regulacji Pakietu Mobilności grożą:
- kary finansowe,
- utrata dobrej reputacji przewoźnika,
- a co za tym idzie spadek liczby klientów i udziału w rynku oraz straty finansowe.
- zapoznanie firm, czym jest Pakiet Mobilności i jego znaczenie,
- zapoznanie z nowelizacją przepisów w ramach Pakietu Mobilności,
- przedstawienie skutków wdrożenia przepisów Pakietu Mobilności z punktu widzenia:
- firmy transportowej/spedycyjnej/operatora logistycznego,
- kierowcy,
- rynku usług transportowych.
- zaprezentowanie kalendarium i obowiązkowych wymogów oraz czasu na wdrożenie,
- przedstawienie skutków niedostosowania się do przepisów.
- znajomość tego, czym jest Pakiet Mobilności i jakie niesie skutki dla firmy i przedsiębiorcy działającego w branży transportowej na terenie Polski oraz Unii Europejskiej,
- umiejętność zastosowania nowych przepisów Pakietu Mobilności z punktu widzenia obszaru, w jakim działa Państwa firma,
- wiedza co do terminów i obligatoryjnych przepisów, które każda firma działająca na rynku usług transportowych musi spełnić i wdrożyć oraz kar, za ich nieprzestrzeganie,
- umiejętność identyfikacji kosztów, jakie niesie Pakiet Mobilności dla firm,
- umiejętność obniżenia kosztów z jego wdrażania,
- identyfikacja zagrożeń, jakie niesie Pakiet Mobilności, konieczności weryfikacji korzyści z obecności na rynkach transportowych krajów członkowskich Unii Europejskiej,
- umiejętność oceny sytuacji Państwa firmy w branży transportowej po wejściu w życie nowelizacji Pakietu Mobilności.
Przedsiębiorstwa z branży transportowej oraz TSL, w szczególności:
- firmy transportowe/przewoźnicy drogowi,
- firmy spedycyjne,
- kierowcy,
- pracownicy firm transportowych i innych powiązanych z branżą transportową,
- managerowie i zarządzający firmami transportowymi,
- operatorzy logistyczni,
- inne firmy i podmioty, których działalność wymaga znajomości przepisów w transporcie drogowym i Pakietu Mobilności i ich nowelizacji oraz wyzwań dla branży transportowej, jakie niesie za sobą,
- studenci Kierunku Logistyka i Transport, przygotowujący się do pracy w firmach transportowych, spedycyjnych czy logistycznych.
Zdalnie
- ilość dni: 1 dni.
- ilość godzin: 8h
przy szkoleniach grupowych powyżej 5 osób rabat
- eksperci z obszaru transportu i logistyki,
- praktycy/ specjaliści branży transportowej,
- prawnicy wyspecjalizowani w przepisach i regulacjach obowiązujących w branży transportowej na terenie Polski oraz Unii Europejskiej.
Eksperci prowadzący szkolenie:
- Prawnik prawa transportowego posiadający wieloletnie doświadczenie w obsłudze prawnej podmiotów z branży TSL, prelegent wielu szkoleń dla branży transportowej, którego wiedza praktyczna w zakresie Pakietu Mobilności pozwala na rozwiązanie wielu problemów w transporcie i uniknięcie kar.
- Inspektor transportu drogowego, biegły sądowy przez dwie kadencje w zakresie transportu, prelegent wielu szkolenia dla kierowców, przedsiębiorców, spedytorów, logistyków w zakresie transportu drogowego, ustawy o transporcie drogowym, w zakresie czasu pracy kierowców, rozporządzeń unijnych dotyczących dostępu do rynku transportowego, pakietu mobilności oraz w zakresie mocowania ładunków.
- Wykładowca ANSBB, doktor, z wieloletnim doświadczeniem teoretycznym i praktycznym w logistyce międzynarodowej, zarządzaniu łańcuchami dostaw/supply chain management, optymalizacji procesów transportowych i logistycznych i innych.
Tematyka szkolenia wynika z konieczności dostosowania się wszystkich podmiotów związanych z transportem drogowym, na terenie Unii Europejskiej, do zmiany przepisów dotyczących E-CMR.
ELEKTRONICZNY LIST PRZEWOZOWY stał się bowiem obowiązkowy, z dniem 21 sierpnia 2024 roku po wejściu w życie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/1056 w sprawie elektronicznych informacji dot. transportu towarowego – Electronic Freight Transport Information e-FTI.
Od tego momentu w całej Unii Europejskiej E-CMR stał się pełnoprawnym dokumentem przewozowym. Od sierpnia 2024 wdrozenie E-CMR jest obligatoryjne.
Szkolenie ma na celu przedstawienie możliwości, jakie daje elektroniczny list przewozowy, jak również w jaki sposob go wystawiać i stosować w praktyce przewozów transportowych.
Szkolenie daje także pogłębioną wiedzę, co do możliwych błędów w zastosowaniu E-CMR czy kar, jakie mogą wynikać z niestosowania się do przepisów w zakresie jego wykorzystania w praktyce realizacji procesu transportowego.
W Polsce można było wykorzystywać E-CMR już wcześniej w formie hybrydowej, tj. elektronicznej + wersji papierowej, ale obecnie niezbędna jest pogłębiona wiedza, jak korzystać z E-CMR, w co wpisuje się idea niniejszego szkolenia.
Organy kontrolujące ze wszystkich krajów członkowskich Unii Europejskiej (np. Inspekcje transportu drogowego) opierają się na dokumentacji dot. transportu towarowego w postaci elektronicznej, stąd aby uniknąć kar należy dobrze zapoznać się z przepisami i zastosowaniem E-CMR, a taką możliwość daje niniejsze szkolenie.
Stąd inicjatywa przygotowania niniejszego szkolenia oraz udział praktyków z różnych dziedzin w szkoleniu.
- zapoznanie uczestników ze zmianami w przepisach, wymogami i konsekwencjami wdrożenia E-CMR,
- praktyczne korzystanie z Elektronicznego Listu Przewozowego E-CMR,
- pokazanie różnych aspektów jego zastosowania, błędów i konsekwencji nieprawidłowego wystawienia i zastosowania w Polsce oraz na terenie Unii Europejskiej.
- Obowiązującymi przepisami w zakresie E-CMR,
- Etapami wdrażania E-CMR,
- Zasadami wystawiania Elektronicznego listu przewozowego,
- Wymogami, jakie obowiązują podmioty, które mają obowiązek stosować E-CMR,
- Zakresem obowiązywania Konwencji CMR,
- Możliwością stosowania listu przewozowego w formie elektronicznej w przewozach międzynarodowych w obecnym stanie prawnym,
- Korzyściami wynikającymi z korzystania z elektronicznych listów przewozowych,
- Ryzykami wystąpienia negatywnych skutków zastosowania E-CMR zarówno w relacjach cywilnoprawnych, jak i publicznoprawnych, z uwagi na niespójność przepisów polskich i unijnych.
- Umiejętność zastosowania w praktyce aktualnych przepisów krajowych i międzynarodowych dotyczących E-CMR,
- Umiejętność praktycznego wdrożenia E-CMR,
- Nabycie umiejętności w zakresie rozwiązywania problemów wynikających z konieczności zmian związanych z wdrożeniem E-CMR i możliwości uniknięcia błędów z tym związanych,
- Umiejętność praktyczna związana z wystawianiem i dostarczaniem E-CMR, jak również procedury jego zmiany lub uzupełniania,
- Zapoznanie z platformami i narzędziami informatycznymi związanymi z wykorzystaniem E-CMR,
- Inne kompetencje praktyczne istotne w codziennej pracy podmiotu czy osoby związanej z branżą transportową i obiegiem dokumentów transportowych.
Szkolenie skierowane jest do:
- Kadry zarządzającej oraz pracowników z firm transportowych i logistycznych, mających obowiązek wystawiania E-CMR od sierpnia br., a co za tym idzie zobligowanych do zapoznania się ze zmieniającymi się przepisami oraz zasadami wdrożenia elektronicznego listu przewozowego E-CMR, a także obowiązku jego wykorzystywania,
- Operatorów logistycznych, nadawców ładunków i ich odbiorców,
- Kierowców w transporcie drogowym, mających styczność z dokumentami przewozowymi, w tym z E-CMR,
- Właścicieli i korzystających z platform E-CMR oraz innych zainteresowanych wykorzystaniem E-CMR - Elektronicznego Listu Przewozowego,
- Pracowników wszystkich innych firm, działających na rynkach międzynarodowych w obszarze transportu czy mogących mieć styczność z E-CMR – Elektronicznym listem przewozowym.
Istrnieje także możliwość zorganizowania szkolenia przy pakietach grupowych:
- w siedzibie firmy zainteresowanej szkoleniami,
- w siedzibie Uczelni - ANSBB - Akademii Nauk Stosowanych w Bielsku-Białej.
- ilość dni: 1 dni.
- ilość godzin: 8h
przy szkoleniach grupowych powyżej 5 osób rabat
- prawnicy Kancelarii Transportowej Koben wyspecjalizowani w przepisach i regulacjach związanych z dokumentami w transporcie,
- inspektorzy transportu drogowego,
- eksperci z obszaru organizacji procesów transportowych z Akademii Nauk Stosowanych w Bielsku-Białej oraz eksperci zewnętrzni.
Szkolenie kończy się Certyfikatem Akademii Nauk Stosowanych w Bielsku-Białej oraz Kancelarii Transportowej KOBEN
Tematyka szkolenia wynika ze zwiększenia znaczenia i ilości przewozów materiałów niebezpiecznych różnymi rodzajami transportu, w tym transportem lotniczym CARGO, w świetle wzrostu kosztów ich przewozu transportem drogowym czy wahań stawek frachtu morskiego od okresu pandemii. Coraz więcej towarów jest przewożonych samolotami, a dostarczanych transportem drogowym jedynie na lotnisko. Szkolenie ma za zadanie zwiększenie wiedzy co do możliwości wykorzystania transportu lotniczego do przewozu materiałów niebezpiecznych w eksporcie i imporcie, nie tylko próbek produktów, ale różnych partii towarów czy komponentów, w logistyce produkcji czy dystrybucji. Konkretna wiedza w zakresie przepisów, które trzeba spełnić, co do sposobu pakowania czy oznakowania towarów niebezpiecznych, wymaganej dokumentacji, ma na celu zachęcenie do ich przewozu transportem lotniczym. Z tego wynika inicjatywa jego zorganizowania
Celem szkolenia jest:
- pokazanie potencjalnych możliwości przewozu transportem lotniczych różnych grup towarów, w tym ze szczególnym naciskiem na kwestie przewozu towarów niebezpiecznych,
- przedstawienie klasyfikacji towarów niebezpiecznych oraz ograniczeń w ich transporcie drogą lotniczą,
- przedstawienie aktualnych przepisów i konwencji międzynarodowych, mających zastosowanie dla transportu towarów niebezpiecznych w branży lotniczej,
- zapoznanie uczestników szkolenia z zagrożeniami, jakie niesie ze sobą transport lotniczy materiałów niebezpiecznych,
- przedstawienie dokumentów transportowych i innych wymaganych w transporcie produktów niebezpiecznych,
- analiza kosztów transportu tego rodzaju towarów i konkurencyjności stawek frachtu lotniczego CARGO,
- zapoznanie uczestników szkolenia z rodzajem opakowań, ich oznakowaniem oraz wymogami co do przygotowania towarów niebezpiecznych do transportu lotniczego,
- zapoznanie uczestników z innowacyjnymi rozwiązaniami transportu towarów niebezpiecznych drogą powietrzną,
- przedstawienie zasad rozmieszczania ładunku na pokładzie samolotu,
- analiza lokalizacji i potencjału wyspecjalizowanych lotnisk w Polsce i na świecie oraz hubów lotniczych, przystosowanych do transportu i przeładunku towarów niebezpiecznych, co może być przydatne dla przedstawicieli firm eksportujących swoje produkty do wielu różnych rynków na świecie.
- oraz inne szczegółowe zagadnienia pozwalające odpowiednio przygotować i zabezpieczyć ładunki do transportu lotniczego.
- uzyskanie przez uczestników wiedzy na temat specyfiki transportu i rynku lotniczego CARGO,
- umiejętność klasyfikacji i oznakowania towarów niebezpiecznych, a także tego, które rodzaje towarów mogą być przewożone transportem lotniczym,
- znajomość aktualnych przepisów międzynarodowych i wymogów, obowiązujących przy transporcie lotniczym towarów niebezpiecznych,
- wiedza na temat innowacyjnych rozwiązań w obszarze transportu towarów niebezpiecznych w branży lotniczej, min. typów kontenerów i inne,
- wiedza na temat możliwości obniżenia kosztów i opłacalności przewozu towarów niebezpiecznych w transporcie lotniczym oraz uzyskania przewagi konkurencyjnej w stosunku do transportu drogą morską czy koleją,
- umiejętność identyfikacja zagrożeń i ich niwelowania poprzez odpowiednie przygotowanie, pakowanie i zabezpieczenie towaru do transportu drogą lotniczą,
- umiejętność oceny potencjalnych możliwości wykorzystania transportu lotniczego z punktu widzenia danej branży, firmy i rodzaju produktu, co może być szczególnie przydatne dal przedstawicieli firm, mających kompetencje decyzyjne w tym zakresie.
Szkolenie skierowane jest do:
- kadry zarządzającej oraz pracowników z firm transportowych, logistycznych, zainteresowanych transportem towarów w branży lotniczej CARGO, w tym materiałów niebezpiecznych,
- wszystkich innych firm działających na rynkach międzynarodowych,
- pracowników działów eksportu,
- kierowców w transporcie drogowym, których zadaniem jest transport materiałów niebezpiecznych do i z lotnisk,
- pracowników obsługi naziemnej lotnisk,
- pracowników linii lotniczych.
Zdalnie
- ilość dni: 2 dni.
- ilość godzin: 8h x 2 dni: 16h
przy szkoleniach grupowych powyżej 5 osób rabat
- eksperci z obszaru transportu i logistyki materiałów niebezpiecznych,
- praktycy/ specjaliści z branży transportu lotniczego CARGO ,
- prawnicy wyspecjalizowani w przepisach i regulacjach obowiązujących w branży transportowej i lotniczej
W dalszym procesie rekrutacji można kontaktować się z Uczelnią za pomocą adresu mailowego Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.