Witamy w procesie rekrutacji na studia podyplomowe
Cieszymy się, że wybrał/a Pani/Pan Akademię Nauk Stosowanych w Bielsku-Białej. Dołożymy wszelkich starań aby nie zawieść pokładanego w Nas zaufania.
Jesteśmy przekonani, że wybór Naszej Uczelni spełni Pani/Pana oczekiwania.
Aby zapisać się na studia podyplomowe proszę wybrać odpowiedni kierunek, a następnie przejść do formularza rejestracyjnego za pomocą czerwonego przycisku „Zapisz się”.
Studia podyplomowe będą realizowane w formie hybrydowej, co oznacza, że zajęcia prowadzone są zarówno online, jak i stacjonarnie.
Kontakt:
+48 33 829 72 26/41
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Koordynator studiów:
mgr Aleksander Sapiński +48 33 829 72 29
Zajęcia rozpoczynają się: październik 2024 r.
- inżynierów budownictwa, energetyki, ochrony środowiska, informatyki,
- architektów,
- specjalistów ds. zarządzania energią,
- pracowników administracji publicznej zajmujących się zagadnieniami efektywności energetycznej,
- pracowników firm zajmujących się audytami energetycznymi,
- menedżerów nieruchomości,
- właścicieli i zarządców budynków,
- konsultantów ds. energetyki budynkowej.
Celem studiów jest nabycie przez absolwentów wiedzy i umiejętności w zakresie audytu energetycznego budynków, w tym skutecznego zarządzania i użytkowania energii, oceny charakterystyki energetycznej budynków oraz projektowania energooszczędnych rozwiązań budowlanych. Uczestnicy studiów podniosą swoje kompetencje w zakresie posługiwania się przepisami prawa dotyczącego budownictwa i energetyki, przeprowadzania audytów energetycznych, projektowania i wdrażania termomodernizacji budynków, oceny ekonomicznej inwestycji energooszczędnych oraz sporządzania świadectw charakterystyki energetycznej budynków.
Semestr I
Semestr II
Studia podyplomowe będą realizowane w formie hybrydowej, co oznacza, że zajęcia prowadzone są zarówno online, jak i stacjonarnie.
Kontakt:
+48 33 829 72 26/41
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Koordynator studiów:
mgr Aleksander Sapiński +48 33 829 72 29
Zajęcia rozpoczynają się: październik 2024 r.
- absolwentów studiów wyższych,
- pracowników działów informatyki i bezpieczeństwa w różnych branżach,
- administratorów ochrony danych osobowych,
- kierowników jednostek samorządowych,
- menedżerów,
- pracowników organów ścigania: policjanci i pracownicy służb mundurowych,
- pracowników wymiaru sprawiedliwości,
- osób zainteresowane tematyką bezpieczeństwa komputerowego.
Celem studiów podyplomowych z cyberbezpieczeństwa i zarządzania informacją jest przygotowanie specjalistów zdolnych do identyfikowania, analizowania i zarządzania zagrożeniami związanymi z bezpieczeństwem informacji oraz do ochrony danych i systemów informatycznych przed atakami cybernetycznymi.
Studia te skupiają się na kształtowaniu umiejętności z zakresu zarządzania ryzykiem, wykrywania i reagowania na incydenty bezpieczeństwa, wdrażania odpowiednich polityk bezpieczeństwa, jak również na analizie złożonych zagadnień związanych z cyberbezpieczeństwem.
Słuchacze zdobywają wiedzę na temat podstawowych zagadnień dotyczących bezpieczeństwa informacji oraz narzędzi i metod związanych z ich ochroną, a także poznają zagadnienia związane z kryminalistyką komputerową i śledztwami w cyberprzestrzeni.
Studia podyplomowe będą realizowane w formie hybrydowej, co oznacza, że zajęcia prowadzone są zarówno online, jak i stacjonarnie.
Kontakt:
+48 33 829 72 26/41
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Koordynator studiów:
mgr Aleksander Sapiński +48 33 829 72 29
Zajęcia rozpoczynają się: październik 2024 r.
- pracowników administracyjnych,
- pracowników kancelarii komorniczych,
- pracowników urzędów skarbowych,
- pracowników urzędów kontroli skarbowej,
- pracowników podmiotów pełniących funkcję wierzyciela w postępowaniu egzekucyjnym (działy finansowo-księgowe, działy prawne, osoby odpowiedzialne za organizację komórek windykacyjnych),
- pracowników podmiotów gospodarczych stosujących umowy factoringowe,
- pracowników Poczty Polskiej zajmujących się windykacją należności z tytułu abonamentów RTV i innych.
Celem studiów jest nabycie przez absolwentów wiedzy z zakresu różnych dziedzin prawa niezbędnych do prowadzenia postępowania egzekucyjnego, a także pogłębienie umiejętności stosowania norm etycznych i standardów wykonywania zawodu. Uczestnicy studiów podniosą swoje kompetencje w zakresie:
- posługiwania się przepisami prawa,
- prowadzenia postępowań egzekucyjnych,
- sporządzania pism procesowych,
- rozwiązywania konkretnych problemów występujących w postępowaniu egzekucyjnym.
Studia podyplomowe będą realizowane w formie hybrydowej, co oznacza, że zajęcia prowadzone są zarówno online, jak i stacjonarnie.
Kontakt:
+48 33 829 72 26/41
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Koordynator studiów:
mgr Aleksander Sapiński +48 33 829 72 29
Zajęcia rozpoczynają się: październik 2024 r.
- osób mających zamiar podjąć pracę w działach kadrowo-płacowych,
- pracowników działów HR, zarządzania personelem lub też kadr, którzy chcieliby rozszerzyć i zaktualizować swoje umiejętności oraz wiedzę z dziedziny kadrowo-płacowej.
- przygotowanie specjalistów w zakresie administrowania i organizacji kadr,
- uzyskanie niezbędnej wiedzy z zakresu prawa pracy, wynagrodzeń, świadczeń pracowniczych, dokumentacji kadrowej, podatkowej oraz ZUS.
Studia podyplomowe będą realizowane w formie hybrydowej, co oznacza, że zajęcia prowadzone są zarówno online, jak i stacjonarnie.
Kontakt:
+48 33 829 72 26/41
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Koordynator studiów:
mgr Aleksander Sapiński +48 33 829 72 29
Zajęcia rozpoczynają się: październik 2024 r.
- absolwentów wyższych uczelni (posiadających dyplom magistra lub licencjata) głównie kierunków: bezpieczeństwa wewnętrznego, pedagogiki, resocjalizacji, prawa, psychologii, socjologii, politologii),
- osób zainteresowane pracą w służbach i urzędach, które w zakresie swoich obowiązków mają ściganie i zwalczanie przestępczości,
- sędziów, prokuratorów, adwokatów, radców prawnych, aplikantów zawodów prawniczych,
- kuratorów sądowych,
- osób zatrudnionych w podmiotach świadczących usługi detektywistyczne oraz ochrony osób i mienia,
- osób zainteresowanych pracą w służbach i urzędach, które w zakresie swoich obowiązków mają ściganie i zwalczanie przestępczości.
- prawidłowa ocena ryzyko popełnienia przestępstwa,
- poznanie sposobów eliminowania zjawisk mogących prowadzić do rozwoju przestępczości,
- poznanie sposobów eliminowania zjawisk mogących prowadzić do rozwoju przestępczości,
- poznanie prawidłowych technik ujawnienia i zabezpieczania śladów z miejsca przestępstwa,
- umiejętność prawidłowego wykorzystania zebranych w sprawie dowodów,
- umiejętność oceny prawidłowości zabezpieczenia śladów i dowodów na miejscu przestępstwa.
Studia podyplomowe będą realizowane w formie hybrydowej, co oznacza, że zajęcia prowadzone są zarówno online, jak i stacjonarnie.
Kontakt:
+48 33 829 72 26/41
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Koordynator studiów:
mgr Aleksander Sapiński +48 33 829 72 29
Zajęcia rozpoczynają się: październik 2024 r.
- pracowników działów księgowości,
- pracowników działów rachuby płac i pionów finansowo-księgowych przedsiębiorstw i instytucji,
- pracowników organów administracji rządowej i samorządowej,
- pracowników urzędów skarbowych,
- pracowników urzędów kontroli skarbowej,
- osób prowadzących samodzielną działalność gospodarczą w ramach biur rachunkowych i biur doradztwa podatkowego,
- osób chcące poszerzyć i zaktualizować swoją wiedzę z zakresu rachunkowości i podatków.
- dostarczenie specjalistycznej, a zarazem praktycznej wiedzy, niezbędnej do wykonywania zawodu księgowego oraz do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych,
- nabycie, uzupełnienie bądź usystematyzowanie wiedzy z zakresu rachunkowości, rachunkowości finansowej i zarządczej, sprawozdawczości i analizy finansowej, prawnych regulacji księgowych i systemu podatkowego oraz wykorzystanie jej w praktyce,
- posiadanie i wykorzystanie wiedzy oraz umiejętności z zakresu prowadzenia ksiąg rachunkowych, ewidencji księgowej i sprawozdawczości finansowej, a także rozliczeń podatkowych i polityki podatkowej,
- nabycie umiejętności prowadzenia ksiąg rachunkowych, sporządzania i analizy sprawozdań finansowych i podatkowych, a także dokonywania analizy podatkowej.
Studia podyplomowe będą realizowane w formie hybrydowej, co oznacza, że zajęcia prowadzone są zarówno online, jak i stacjonarnie.
Kontakt:
+48 33 829 72 26/41
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Koordynator studiów:
mgr Aleksander Sapiński +48 33 829 72 29
Zajęcia rozpoczynają się: październik 2024 r.
- żołnierzy i funkcjonariuszy zainteresowanych służbą na stanowiskach związanych z balistyką, logistyką broni strzeleckiej, wyszkoleniem strzeleckim
- funkcjonariuszy służb bezpieczeństwa przygotowujących się do pełnienia funkcji biegłego sądowego w zakresie broni strzeleckiej, rzeczoznawcy z zakresu broni strzeleckiej i jej wartości
- żołnierzy i funkcjonariuszy zainteresowanych pozaetatowymi kompetencjami z zakresu zabezpieczania fizycznego i procesowego broni, amunicji oraz materiałów miotających, niezbędnymi w funkcjonowaniu służb porządku prawnego
- osób zainteresowanych pełnieniem roli rzeczoznawcy lub biegłego sądowego w zakresie broni strzeleckiej
- pełnienia służby w wojsku i służbach ochrony porządku prawnego na wybranych stanowiskach związanych z logistyką broni strzeleckiej i amunicji do niej oraz na stanowiskach związanych z wyszkoleniem strzeleckim
- pełnienia roli rzeczoznawcy lub biegłego sądowego w zakresie broni strzeleckiej
- przeprowadzania ekspertyz kryminalistycznych, eksperymentów rzeczoznawczych i eksperymentów procesowych oraz prób sprawności do nich z tego zakresu
- wyceniania broni palnej i akcesoriów strzeleckich, kolekcjonowania i konserwacji broni strzeleckiej zabytkowej
- określanie, czy dany przedmiot jest bronią palną i jakiego rodzaju,
- określanie i klasyfikowanie zabezpieczonej broni, jako broni palnej, broni pneumatycznej lub innych urządzeń pneumatycznych,
- określanie stanu technicznego i zdolności użytkowej broni oraz ustalanie jej kalibru i identyfikacja broni na podstawie pocisków,
- bezpieczne rozładowywanie broni strzeleckiej, a w tym broni współczesnej zasilanej amunicją scaloną, broni historycznej oraz broni zasilanej amunicją rozdzielnego ładowania na proch czarny,
- określanie i wskazanie istotnych części broni oraz amunicji zgodnie z Ustawą,
- zabezpieczenie miejsca ujawnienia broni strzeleckiej oraz amunicji, a także substancji chemicznych i niebezpiecznych służących do wytwarzania materiałów miotających i pirotechnicznych.
- identyfikowanie i klasyfikowanie amunicji do broni palnej, w tym określania amunicji funkcyjnej i szczególnie niebezpiecznej.
- identyfikowanie i klasyfikowanie materiałów miotających,
- systematyzowanie materiałów miotających, w tym prochu strzelniczego, prochu czarnego lub innych mieszanin pirotechnicznych, służących do miotania pocisków.
Sem. I
Sem. II
Sem. III
- mł. kpt. mgr Kamil Biały, specjalista w zakresie chemii materiałów niebezpiecznych. Funkcjonariusz Wydziału Nauczania Taktyki Działań Ratowniczych w dziedzinie ratownictwa chemicznego i zagrożeń CBRNE
- mgr Paweł Kliś, biegły sądowy w zakresie min. balistyki, badania broni i amunicji, a także noszenia oraz przechowywania broni. Trener, Instruktor, Prowadzący strzelanie PZSS. Były funkcjonariusz Policji zajmujący się zwalczaniem Aktów Terroru Kryminalnego min. w Sekcji Minersko- Pirotechnicznej
- mgr Piotr Pindel, biegły w zakresie rzeczoznawstwa uzbrojenia oraz ekspertyz kryminalistycznych. Wykładowca akademicki przedmiotów związanych z oględzinami i kryminalistyką
- instruktorzy minerstwa i pirotechniki, a w tym rozpoznania minersko- pirotechnicznego, neutralizacji przedmiotów wybuchowych i niebezpiecznych, śledztw po wybuchowych
- eksperci w dziedzinie budowy broni, balistyki, rusznikarstwa, strzelectwa dalekodystansowego, instruktorzy strzelectwa
- instruktorzy w Szkole Ratownictwa Medycznego, ratownicy medyczni, ratownicy z zespołach bojowych Policji, eksperci w zakresie TCCC
- oficerowie Policji pełniący służbę w Laboratorium Kryminalistycznym
- eksperci w zakresie restauracji, konserwacji i identyfikacji broni strzeleckiej
Studia podyplomowe będą realizowane w formie hybrydowej, co oznacza, że zajęcia prowadzone są zarówno online, jak i stacjonarnie.
Kontakt:
+48 33 829 72 26/41
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Koordynator studiów:
mgr Aleksander Sapiński +48 33 829 72 29
Zajęcia rozpoczynają się: październik 2024 r.
- osób chcących zdobyć niezbędne kompetencje do wykonywania zawodu związanego z pracą w służbie BHP na stanowisku starszego inspektora BHP,
- właścicieli i osób zarządzających firmami, którzy z mocy prawa odpowiadają za bezpieczne i higieniczne warunki pracy,
- osób chcących nabyć przygotowanie dydaktyczne uprawniające do prowadzenia szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy.
Wyposażenie słuchaczy w wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne niezbędne do skutecznego zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy, szczególnie w zakresie:
- analizy i oceny zagrożeń czynnikami chemicznymi, fizycznymi i biologicznymi występującymi w środowisku pracy, oceny ryzyka związanego z tymi zagrożeniami oraz wdrażania działań korekcyjnych kontrolujących poziom ryzyka,
- bieżącego monitorowania stanu BHP oraz przestrzegania zasad i przepisów,
- rozwiązywania bieżących problemów technicznych i organizacyjnych związanych z bezpieczeństwem i ergonomią w skali zakładu pracy i w odniesieniu do stanowisk pracy,
- eliminacji i/lub ograniczania oddziaływania na pracowników czynników niebezpiecznych, szkodliwych i uciążliwych dla zdrowia,
- współuczestniczenia w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz chorób zawodowych, a także podejmowania odpowiednich działań profilaktycznych,
- organizowania i prowadzenia szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz propagowania wiedzy o BHP.
- wyposażenie absolwentów w podstawową wiedzę dotyczącą ustaw, przepisów oraz norm krajowych i unijnych z zakresu prawa pracy, bezpieczeństwa i higieny pracy, ich interpretowania oraz stosowania w praktyce,
- zapoznanie słuchaczy z funkcjonowaniem znormalizowanego systemu zarządzania BHP, zgodnie z normami serii PN-N 18000 oraz przedsięwzięciami związanymi z analizą i oceną ryzyka zawodowego związanego z zagrożeniami środowiska pracy oraz wskazanie na potrzebę doskonalenia jakości systemowego zarządzania BHP,
- rozwijanie i upraktycznienie wiedzy z zakresu ergonomii fizjologii pracy w aspekcie kształtowania bezpiecznych i higienicznych warunków pracy,
- rozwijanie i upraktycznienie wiedzy z zakresu ergonomii fizjologii pracy w aspekcie kształtowania bezpiecznych i higienicznych warunków pracy,
- przekazanie interdyscyplinarnego zasobu wiedzy o czynnikach zagrażających, szkodliwych i uciążliwych oddziałujących w środowisku pracy oraz o zasadach ich prewencji i profilaktyki,
- rozwinięcie i ugruntowanie wiedzy o organizacji i funkcjonowaniu służby bhp w zakładzie pracy,
- zapoznanie z zasadami monitorowania stanu BHP oraz organizowania i przeprowadzenia wewnętrznego audytu BHP związanego z wykonywaniem zadań zawodowych,
- usprawnienie umiejętności opracowania procedur postępowania na wypadek szczególnego zagrożenia i awarii, w tym przyswojenie procedur udzielania pomocy przedmedycznej,
- zapoznanie i upraktycznienie wiedzy dotyczącej środków ochrony indywidualnej i zbiorowej stosowanych podczas wykonywania zadań zawodowych,
- przekazanie, rozwinięcie i upraktycznienie wiedzy dydaktycznej i wyrobienie umiejętności dydaktycznych pozwalające zorganizować i przeprowadzić szkolenie w zakresie BHP oraz efektywnie komunikować się w celu wyjaśniania istoty zagrożeń w środowisku pracy,
- ukształtowanie metodycznych umiejętności analizowania i rozwiązywania problemów BHP oraz pisarskiego opracowania ich wyników.
Program studiów spełnia wymogi zawarte w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 2 listopada 2004 r., §1 ust. 3 rozporządzenia, w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz.U. nr 246 , poz. 2468) oraz rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie podstawy programowej kształcenia w zawodach (Dz. U. z dnia 17 lutego 2012 r. poz. 184) i daje absolwentom uprawnienia do pracy na stanowisku inspektora BHP oraz do prowadzenia szkoleń z zakresu BHP.
W dalszym procesie rekrutacji może Pani/Pan kontaktować się z Uczelnią za pomocą Linka